Zrób sobie mapę z Google Maps Engine Lite





Wielka mapa na całą ścianę z powtykanymi pinezkami w miejscach, które już odwiedziłeś. Większość z nas by chciała mieć takie cudo w swoim domu - ja również o tym marzę. Niestety, jest to całkiem kosztowne przedsięwzięcie, chociaż efekt jest genialny.

Ale żyjemy w XXI wieku - mamy do dyspozycji komputery i Internet. Narzędzie od Google pozwoli Ci przypiąć wirtualną pinezkę, a ponadto pozwoli na zaznaczenie tras i miejsc, w których jeszcze nie byłeś albo zaplanować wycieczkę ze znajomymi. Mowa o Google Maps Engine Lite.

Ja przygotowałem już kilka map za pomocą tego narzędzia i jestem bardzo zadowolony. Jedną nich jest mapa miejsc, które udało mi się odwiedzić i tych, które koniecznie zobaczę zanim umrę! Jeszcze nie rozpędziłem się z podróżowaniem po całym świecie, dlatego ilość punktów z warstwy "I was there" jest całkiem skromna, ale jeśli masz ochotę zobaczyć jak to wygląda to zajrzyj tutaj: Patryk's Map.

Bardzo ważna jest możliwość udostępniania swoich map innym. Nie chodzi tylko o pokazanie stworzonych przez nas mapek, ale też o wspólne ich tworzenie. Wyobraź sobie, że planujesz wyjazd ze znajomymi w góry. Udostępniasz im mapkę (z możliwością edycji), z zaznaczonymi szczytami, które chcesz zdobyć, a oni dodają jeszcze swoje i kilka jaskiń. Dodają jeszcze opis przy niektórych punktach, pisząc że po drodze dobrze można zjeść w takiej i takiej karczmie (którą też można zaznaczyć i zmienić jej ikonkę, żeby się wyróżniała).

Korzystanie z Maps Engine Lite jest intuicyjne i proste (w razie co można kliknąć Obejrzyj prezentację i zapoznać się z działaniem tej webaplikacji). Planowanie wycieczki od razu staje się łatwiejsze!

0 osób skomentowało wpis: